Hoe informeer ik de medewerkers?

Neem contact op met de vrijwilliger (tandarts, mondhygiënist, preventie-assistent) die in uw instelling de les komt geven en vraag naar haar/zijn naam en functie.
Vertel uw medewerkers dat ze van een professional/vrijwilliger een interactieve les van 2 uur krijgen over het belang van een goede mondverzorging voor hun cliënten. Vertel ook dat het een praktische les is. Eventueel kunt u aangeven wat het programma van de les is.

Klinische les van 2 uur:

  1. Waarom aandacht voor mondverzorging in zorg- en verpleeghuizen? (10 minuten)
  2. Wat zijn de gevolgen van slechte mondhygiëne (10 minuten)
  3. Welke aandoeningen kun je aantreffen in de mond? (30 minuten)
  4. Globaal mondonderzoek en de rol van de verzorgende (15 minuten)
  5. Casuïstiek, mondverzorgingsplan en standaardkaarten (15 minuten)
  6. Aandachtspunten bij mondverzorging (eigen gebit, prothese, overkappingsprothese en implantaten, frameprothese, mondholte (theorie en praktijk)   (35 minuten)

Als er ook en afspraak is gemaakt voor een practicum op de afdeling, bereid dit dan voor in samenspraak met de afdelingsverantwoordelijke en de vrijwilliger.

 


Dit project is een initiatief van


logo ivoren kruis


en is mede mogelijk gemaakt door  

Vrienden Loterij         sl banner       

t   f

 
 
Mondzorgverlener             Instelling             Partners             FAQ             Disclaimer            Contact
Houd de mond gezond
instelling tab